Gruppträning

Aktuella grupper

SBR inne hösten 21

Det är dags för SBR-grupperna att flytta in i Skyttepaviljongen. Från den 4 oktober kör vi två grupper på måndagar och torsdagar kl 9.10-9.50 samt kl 10.00-10.40. Det blir 8 ggr, men det är uppehåll 15, 18, 22 och 25 nov. Det är max 12 deltagare per grupp och måndagsgruppen kl 9.10 är redan full, men i övriga grupper finns det platser kvar. Du tar med egen matta för övningar på golvet, men vi kommer till viss del att dela redskap. Läs mer om grupperna här:

Helkropp inne hösten 21

Även Helkroppsträningen ska flytta in i Skyttepaviljongen från den 11 oktober. Vi kör måndagar kl 18-19. Det blir 8 ggr inomhus med uppehåll 15 och 22 nov. Max 12 deltagare och du måste anmäla i förväg. Det finns några lediga platser kvar. Du tar med egen matta för övningar på golvet, men vi kommer också att dela en del redskap. Läs mer om gruppen här:

Öppen träning SBR-special: Se under Öppen träning

Helkropp ute hösten 21

Höstens Helkroppsträning är igång med 10 ggr utomhus under augusti och september på måndagar, kl 18.00-18.45. Det finns plats för några till om du vill hänga med på resterande gånger. Det är träning utan redskap till att börja med, förutom en matta som du tar med själv, och vi tillför redskap efterhand om smittoläget fortsätter att vara gynnsamt. Max 12 deltagare. Föranmälan obligatorisk. Plats kan variera och meddelas anmäla deltagare via SMS. Läs mer här:

SBR ute hösten 21

Höstens första omgång är igång med 8 gånger utomhus. Vi kör utan redskap förutom matta som du själv tar med. Du som inte kan vara på marken kan ta med annat stöd som t.ex. pall, stol eller gåstavar. Vi håller avstånd och håller händerna rena. Det är två grupper både måndagar och torsdagar kl 9.00-9.30 resp. kl 9.45-10.15. Det finns plats kvar i alla grupper utom måndag kl 9.00 för dig som vill hänga med på resterande gånger. Max 12 deltagare. Föranmälan obligatoriskt. Läs mer här:

Om mina grupper

I mina grupper tränar man utifrån sin egen förmåga även när vi tränar i grupp och jag erbjuder därför alltid möjlighet att anpassa övningarna vid behov, både till lättare och svårare nivå. Om övningen är för svår försöker vi hitta ett lättare alternativ och är det för lätt kan man öka belastningen, svårighetsgraden eller intensiteten. Det är också viktigt med en avslappnad, positiv stämning där man gör sitt bästa och kämpar och skrattar tillsammans.

Styrkeövningar är i fokus och vi jobbar mycket i cirkelform. Musik har vi i bakgrunden, men träningen styr inte efter takt och rytm. Däremot fokuserar vi på att utföra övningarna med bra teknik för att få ett effektivt resultat utan skadeproblem.

Nivå

Jag försöker anpassa nivån på passen till de deltagare som anmält sig, men för varje pass anges en ungefärlig nivå.

Lätt: Passar nybörjare och dig som inte vill ha så högt tempo. Om du har skador eller svårt att göra övningar på matta så prata med mig innan du anmäler dig.
Medel: För dig som är skadefri och har viss träningsvana av något slag.
Hög: För dig som är träningsvan, skadefri och vill ha lite extra utmaning.

Anmälan

Du anmäler dig till lediga platser på ttraning@strandberg4.se eller ring eller skicka sms till 070-75 300 37 om du vill vara med. Vi kör normalt 8 gånger per kurs, med två omgångar på våren och två på hösten. De som deltagit i kursen omgången innan har förtur till kommande omgång, dock inte över sommaruppehållet. Normalt anmäler man sig till en hel omgång i taget, men finns det lediga platser kan man hoppa in på enstaka pass.

Pris

400 kr för 8 gånger. Om du har 8 ggr-kort (520 kr) för Toves Träning kan du använda det, med 1 klipp per gång. Drop-in plats kostar 75 kr/gång om det finns platser över.