Gruppträning

I mina grupper tränar man utifrån sin egen förmåga även när vi tränar i grupp och jag erbjuder därför alltid möjlighet att anpassa övningarna vid behov, både till lättare och svårare nivå. Om övningen är för svår försöker vi hitta ett lättare alternativ och är det för lätt kan man öka belastningen, svårighetsgraden eller intensiteten. Det är också viktigt med en avslappnad, positiv stämning där man gör sitt bästa och kämpar och skrattar tillsammans.

Styrkeövningar är i fokus och vi jobbar mycket i cirkelform. Musik har vi i bakgrunden, men träningen styr inte efter takt och rytm. Däremot fokuserar vi på att utföra övningarna med bra teknik för att få ett effektivt resultat utan skadeproblem.

Aktuella grupper

Det närmar sig omstart på höstens grupper. SBR-grupperna och Helkroppsgruppen startar ny omgång 21 resp. 24 oktober, d.v.s. vecka 43. Helkroppsgruppen flyttar in i Skyttepaviljongen och har plats för fler intresserade. Det är bara att dyka upp och testa. SBR-grupperna är nästan fullbokade, men det finns några platser på torsdagar kl 10.10. Till dessa grupper är det bäst att du anmäler dig i förväg om du vill vara säker på en plats.

Grupperna kör som vanligt under skolornas höstlov och håller på till vecka 50, i mitten av december.

Fokus:balans är en specialgrupp som under tre onsdagar i november provar på olika sätt att träna för att bibehålla eller förbättra sin balans. Mer information hittar du nu här nedanför. Anmäl dig gärna i förväg för att vara säker på en plats.

Helkroppsträning ht19 Måndagar kl 18.00-19.00. Ute. Nivå Medel-hög
Helkroppsträning inne Från 21 oktober inomhus. Måndagar kl 18.10-18.55. Nivå Medel-hög.

Styrka-Balans-Rörlighet HT19 del 2 Nivå lätt. Ny omgång start 21 okt resp. 24 okt.
Måndagar kl 9.10-9.55 FULLT!
Torsdagar kl 9.10-9.55 FULLT! samt 10.10-10.55 Några platser kvar!

Vardagsstyrka Inställt.

Fokus:balans ht19 Nivå lätt. 6, 13 och 20 nov. Onsdagar kl 10.00-11.00

Nivå

Jag försöker anpassa nivån på passen till de deltagare som anmält sig, men för varje pass anges en ungefärlig nivå.

Lätt: Passar nybörjare och dig som inte vill ha så högt tempo. Om du har skador eller svårt att göra övningar på matta så prata med mig innan du anmäler dig.
Medel: För dig som är skadefri och har viss träningsvana av något slag.
Hög: För dig som är träningsvan, skadefri och vill ha lite extra utmaning.

Anmälan

Du anmäler dig till lediga platser på ttraning@strandberg4.se eller ring eller skicka sms till 070-75 300 37 om du vill vara med. Vi kör normalt 8 gånger per kurs, med två omgångar på våren och två på hösten. De som deltagit i kursen omgången innan har förtur till kommande omgång, dock inte över sommaruppehållet. Normalt anmäler man sig till en hel omgång i taget, men finns det lediga platser kan man hoppa in på enstaka pass.

Pris

400 kr för 8 gånger, varav 75 kr är anmälningsavgift. Om du har 8 ggr-kort (440 kr) för Toves Träning kan du använda det, med 1 klipp per gång, men anmälningsavgift på 75 kr tillkommer då. Drop-in plats kostar 75 kr/gång om det finns platser över